rosannestaiwaneseavontuur.reismee.nl

Taiwanees avontuur staat voor de deur

Vorige week dacht ik nog, ik heb nog wel tijd voordat ik naar Taiwan ga. En nu vliegt de tijd, donderdag stap ik al op het vliegtuig voor zo'n tien weken Taiwan (in m'n eentje)!

En het belooft een mooie reis te worden: (biologische) familie weer opzoeken, werken bij Cathwel (het kindertehuis waar ik zelf ook vandaan kom) en veel van Taiwan zien. En ik hoop wat mooie reisverhalen (en (veel) foto's, ik ben goed bevriend met mijn camera....) met jullie te delen via deze blog. Laat je mailadres achter op de website (aan de rechterkant) als je automatisch op de hoogte wilt blijven.

In grote lijnen zal ik de eerste maand vooral in Taipei zitten (of meer specifiek in Shenkeng, zeg maar een voorstad van Taipei) waar Cathwel zit. daar ga ik vrijwilligerswerk doen en kan ik ook blijven slapen. En vanuit daar zal ik ook Taipei gaan verkennen. Hoewel ik twee keer eerder ook naar Taiwan ben geweest en toen al veel van Taipei gezien heb, valt er nog genoeg te beleven. Het National Palace Museum staat bijvoorbeeld hoog op m'n lijstje. Dat is een enorm museum en één van de belangrijkste van Taiwan.
Eén van mijn oudere zussen, woont in Taipei. En het idee is om een keer te gaan meeten en te shoppen. En ik zal met haar meereizen voor een lang familieweekend in oktober. Om samen met hen Double Ten Day te vieren. De nationale dag ter herinnering aan de Wuchang-opstand in 1911 wat leidde tot de republiek Taiwan, dit jaar dus 100 jaar Taiwan!

Dat zal waarschijnlijk het tweede familieweekend worden, want in september zit er ook één. Allebei in combinatie met een Taiwanees festival. 12 september is het Moon Festival (een echt familie-ding heb ik me laten vertellen, heel cool dat ik dan bij mijn familie in Taiwan kan zijn).

Mooie vooruitzichten dus! Ik heb wel grofweg een planning, maar ik zal me ook zeker laten verrassen!

Voordat ik wegga, moet ik dinsdag nog wel een heel belangrijk iets doen: namelijk mijn eindgesprek om mijn studie af te ronden. Nog één keertje naar school. En dan kan ik hopelijk als afgestudeerd communicatiestudent (ex-student dus) op reis. Alleen 't diploma kan ik denk ik pas in november halen, want bij de diploma uitreiking zit ik in Taiwan...

Dus tot de volgende blog (die wel eens vanuit Taiwan kan komen)!

Reacties

Reacties

Eva

Wauwww Roos jij kan idd Moon festival meemaken, vet gaaffff =) het schijnt echt geweldig te zijn en dan allemaal koekjes eten!
Donderdag is al snelll, aftellen.. ik had graag met je meegegaan!!!
Heeel veel plezier en ik hou je blog bij.

Liefs Eefj xxx

Kor

Dag Rosanne,
Wij hopen dat een een erg fijne tijd tegemoet gaat. Goed van je dat je het vrijwilligerswerk niet schuwt, maar neem ook de tijd om dingen te doen die je zelf leuk vindt. Ik lees vandaag in Trouw dat er nogal wat overstromingen hebben plaatgevonden. Hopelijk heb je er geen last van en is je familie dit ook bespaard.
Goede reis en behouden thuiskomst!!
Kor en Rita

Varsha

Hee meis,
Leuk dat je een blog gaat bijhouden. Kan ik je mooi in de gaten houden ;-) en lezen wat voor leuke dingen je daar allemaal gaat beleven. Super gaaf dat je dit gaat doen. Dit is een avontuur wat je nooit zal vergeten. Nou meis, heel veel succes vandaag bij je eindgesprek en alvast een hele goeie en fijne reis. Geniet ervan.

Liefs en een dikke kus
Varsha

Bertine,Peter, Jacobijn

Ha Rosanne,
Wat super dat je een blog bij gaat houden, wij gaan het zeker in de gaten houden.
Donderdag is wel heel erg snel! Ik hoop je morgen nog ff te bellen. Succes met de laatste voorbereidingen!
Liefs van ons.
PS Ging het vandaag goed met je gesprek op school?

Dorien

Hoi Rosanne,

Super veel plezier!!

Hans Baart

Ik ga je ook volgen. Het zal een indrukwekkende reis worden. Het ga je goed!

jolanda en mijke

Hoi Roos,
Goede vlucht morgen en een heel fijn verblijf in Taiwan. We vinden het leuk om je te volgen en zijn heel erg nieuwsgierig naar je belevenissen. Geniet er vooral van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo