rosannestaiwaneseavontuur.reismee.nl

Familie!

Een week geleden zat ik bij mijn familie in het dorpje Dapi in Yunlin Country (=provincie) voor een geslaagd (eerste) familieweekend. En ondertussen alweer een nightmarket ervaring en een familiedagje in Hsinchu (ook wel het silicon valley van Taiwan genoemd omdat hier heel veel high-tech stuff gemaakt wordt, o.a. computeronderdelen) rijker. Een hoop te vertellen dus! Maar laat ik beginnen bij m'n familieweekend van vorige week. Vrijdag rond een uur of elf kwamen mijn birth-parents en zusje mij ophalen in Shenkeng. Maar we zijn niet in één keer doorgereden naar Yunlin, nee de vrijdag werd gevuld met een soort van eiland/familie toertje. Via het Noorden van Taipei (de wijk Shilin) langs mijn derde zus, naar de stad Hsinchu voor een verassingsbezoekje aan mijn tweede zus. Die werkt in een enorm warenhuis (Sogo). De volgende stop was Taichung (derde grote stad van Taiwan (na Taipei en Tainan)) waar we m'n broertje van school hebben gehaald. Na een hapje eten in een wegrestaurant (een soort food-plaza idee) was de laatste stop voor Yunlin in een dorpje in Nantou country. In de bergen wonen namelijk mijn opa en oma en daar is ook mijn birth-mother opgegroeid. Na een nacht goed slapen was de dag daarna wat rustiger. Op de fiets een ontbijtje gehaald en mijn birth-mother opgezocht op haar werk (varkens)vlees kraampje. Nadat we mijn neef hadden opgehaald van het treinstation in Dounan (de dichtsbijzijnde stad) zijn we 's middags naar het plaatsje Gukeng geweest. Daar was een green tunnel (lees: tunnel gevormd door bomen), een market en een honey museum. Op de terugweg hebben we eerst in een enorme supermarkt (meerdere verdiepingen)boodschappen gedaan voor het Moon Festival de volgende (twee) dag(en). En daarna sushi gegeten in 't coolste restaurant tot nu toe: lopende band door het hele eetgedeelte en pak wat je lekker vindt (afrekenen aan de hand van t aantal bordjes, levert leuke foto's op...). De volgende dag was de verlovingsdag van een nicht van mij. Ik heb nog wel even gedubbelcheckt want ik dacht even dat dit al de trouwdag was, gezien de jurk (suikerspin roze), de uitgebreide lunch (seafood restaurant, yumm) en een prachtig fotoboek (fotoshoot model-stijl incl. de hoeveelheid locaties en jurken). 's Avonds hebben we al een beetje Moon festival gevierd (de familie was er nu toch...), wat inhoudt: mooncakes (home made by moeders, kan niet iedereen heb ik me laten vertellen. Ik heb de volgende dag ook wat meegeholpen te maken, best lastig!), BBQ en wat vuurwerk. De volgende dag, de officiële Moon Festival dag hebben we de familieBBQ in het klein nog eens over gedaan. Dinsdag zou ik eigenlijk met de trein terugreizen, maar nee het werd de auto. Meegereden met mijn derde zus en haar vriend. Een tussenstop in Taiping een stadje naast/aan Taichung, waar mijn zusje studeert en op kamers zit. Ondertussen alweer aan het werk geweest (er zijn nu een aantal ukkies, die kunnen lopen...), Taipei wat bezocht (zie foto's) en dus een Nightmarket ervaring en een dagje Hsinchu rijker. Daar wil ik nog wel even wat over vertellen. Afgelopen vrijdag heb ik bij m'n derde zus geslapen (en bij haar vriend z'n familie thuis, waar ze op kamers zit). We waren naar de Shilin Night Market geweest, de grootste in Taipei (en ook heel druk). En dankzij Taiwanees gezelschap (zus, vriend, zus van vriend en haar vriendin) ben ik er maar helemaal in op gegaan. Dat houdt in: eten (tofu, gezonde varkensvlees soep en beroemde shaved Ice), kermisspelletjes (niet al te goed in...), lotje krassen (en 't aankoop bedrag van 100NTD terug winnen) en slenteren langs de vele stalletjes (verkopen van alles: van kleding, sieraden en tassen tot eten, elektronica en massage spullen). En naar huis op de scooter (maar dan wel veilig achterop en met helm). De volgende dag (weer) naar Hsinchu. Dit keer wist m'n tweede zus wel dat we haar op kwamen zoeken op haar werk. Maar ik wist niet dat m'n andere broertje en zussen er ook zouden zijn! Leuke verassing! Met z'n allen thais gelunched (en veel foto's gemaakt) en het Glass Art museum bezocht. Veel met m'n familie opgetrokken dus. En ik moet zeggen, het is soms leuk om te zien hoe ik soms kleine dingen van mezelf terugzie bij m'n zussen of bij m'n ouders. Ook weer een aantal foto's bij deze blog (zie rechts in de balk). Ik hou jullie op de hoogte, tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Eva

Roooss je hebt weer veel meegemaakt!! GAAF!!
Ik zie ook sushi bordjesss !!
Wij gaan woensdag met de meiden.. kijk er nu alweer naar uit!!
Tot de volgende blog kuss x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Commundo